Actualizado en  octubre de 2017   

Summary

The author function differs from the scribe. As Bajtin remarks, this difference also exists in autobiographies. The survivor’s testimonial writings of any social catastrophe must also be included in this field. In this context, to develope notions of author and interpreter (closely related) demands to work through fiction. This fiction must be understood more like a complex assembled text than an illusory thing. The testimonial fictions, as this work intends to name it, are a montage built by language, making possible to situate the inexpressible of the horror experience. Interpreting these texts, oblige to not confuse this function from that of the historian, who gathers information of what has happened. It consists of interpreting the text itself and the author notion offered by that text.
Three articles, one by Jorge Semprum, and two by Laura Alcoba, situate this concept.

Keywords: literature | language | psychoanalysis | totalitarianism

Author and Interpreter. How should Testimonial Fictions be read?

Carlos Gutiérrez

This article is, for the time being, only available in Spanish: Autor e intérprete. ¿Cómo leer las ficciones testimoniales?




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Número Actual
Volumen 13 / Número 2
Editorial [pp 1-3]
A 70 años de los juicios de Nuremberg
Juan Jorge Michel Fariña 
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[pp 5-17]
Integridad en la investigación en ciencias sociales
Ailen Provenza 
Andrea Hellemeyer 
Juan Jorge Michel Fariña 
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[pp 19-33]
A 50 años del Proyecto de Marginalidad: carta a los estudiantes de Sociología
José Nun 
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[pp 35-49]
Covert Research: El debate ético sobre la investigación encubierta en las ciencias sociales
Ailen Provenza 
Juan Jorge Michel Fariña 
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[pp 51-64]
Autor e intérprete. ¿Cómo leer las ficciones testimoniales?
Carlos Gutiérrez 
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[pp 65-75]
El igualitarismo según Derek Parfit: Una discusión
Oliver Feeney 
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Adelanto de libro [pp 79-83]
Bioética y Holocausto
Tessa Chelouche 
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Reseña de libros [pp 85-87]
La mujer intrépida
Delfina Martínez 
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Reseña de serie: Black Mirror [pp 89-91]
La lejanía infinita de la muerte: una narrativa ética
Juan Jorge Michel Fariña 
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Reseña de instalación [pp 93-94]
El “Partenón de libros prohibidos”, de Marta Minujín, en Documenta Kassel 2017: Una verdadera manifestación al mundo
Adriana Abeles 
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