Actualizado en  octubre de 2017   

Abstract

In this first article from the roots of Bioethics, published in 1926, Fritz Jahr uses scientific and artistic references of his time to propose the passage of a Bio-psyche to a Bio-ethics, through the acquisition of an ethical obligation not only to human beings but also to all living beings.
Among Jahr’s literary and musical references are a story by Hans Christian Andersen, and the operas Parsifal and the Mastersinger of Nuremberg, by Wagner.
To analyze human obligations towards all living beings, or what is know as, the bioethical actions [Bioetische beziehungen] which includes animals and plants, Jahr takes fundamental antecedents such as Herder, considering "needs", and Krause, in relation to "purposes", in order to propose a bio-ethical imperative: "Respect every living being on principle as a goal in itself and treat it, if possible, as such.”

[Abstract by Irene Cambra Badii]

The science of life and moral education. Old discoveries in a new light [1926]

Fritz Jahr



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Número Actual
Volumen 13 / Número 2
Editorial [pp 1-3]
A 70 años de los juicios de Nuremberg
Juan Jorge Michel Fariña 
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[pp 5-17]
Integridad en la investigación en ciencias sociales
Ailen Provenza 
Andrea Hellemeyer 
Juan Jorge Michel Fariña 
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[pp 19-33]
A 50 años del Proyecto de Marginalidad: carta a los estudiantes de Sociología
José Nun 
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[pp 35-49]
Covert Research: El debate ético sobre la investigación encubierta en las ciencias sociales
Ailen Provenza 
Juan Jorge Michel Fariña 
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[pp 51-64]
Autor e intérprete. ¿Cómo leer las ficciones testimoniales?
Carlos Gutiérrez 
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[pp 65-75]
El igualitarismo según Derek Parfit: Una discusión
Oliver Feeney 
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Adelanto de libro [pp 79-83]
Bioética y Holocausto
Tessa Chelouche 
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Reseña de libros [pp 85-87]
La mujer intrépida
Delfina Martínez 
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Reseña de serie: Black Mirror [pp 89-91]
La lejanía infinita de la muerte: una narrativa ética
Juan Jorge Michel Fariña 
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Reseña de instalación [pp 93-94]
El “Partenón de libros prohibidos”, de Marta Minujín, en Documenta Kassel 2017: Una verdadera manifestación al mundo
Adriana Abeles 
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