Actualizado en  octubre de 2024   

Volume 6 / Issue 1
[gris]September 2010[/gris]
Genocide: eyewitness of films
[gris]ISSN 1553-5053[/gris]


[marron]Summary[/marron]

The work proposes alternate reading of the William Styron novel along with the Alan Paluka film of the same name, in order to thoroughly study, in all its subtleties, one unforgettable scene in cinematic history. Set in Brookline (Massachusetts) in 1947, the plot permanently returns to the horrors of war. Along the same line, the work is organized in two parts, the first designed to treat the logic of totalitarianism, and the second to explore its effects on the character.

“Sophie’s Choice”: The Lethal Factor




Copyright/Permisos: Los/as autores/as conservan los derechos de autor © y permiten la publicación a Aesthethika, bajo licencia CC BY-SA / Reconocimiento - Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional. La adopción de esta licencia permite copiar, redistribuir, comunicar públicamente la obra, reconociendo los créditos de la misma, y construir sobre el material publicado, debiendo otorgar el crédito apropiado a través de un enlace a la licencia e indicando si se realizaron cambios.


Editorial
Genocides: The Witness of Cinema

Genocide: Silence, Justice and Transference

The Politics of Memory

About Roberto Benigni’s film La vita è bella

Life is not beautiful, it’s life

“Sophie’s Choice”: The Lethal Factor

   

aesthethika // Revista internacional de estudio e investigación interdisciplinaria sobre subjetividad, política y arte

Diseño:www.navetrece.com